Ontwikkelscholen oefenen alvast met vernieuwing van hun curriculum. Wat zijn de winstpunten, wat is lastig, en hoe begeleid je als schoolleider zon vernieuwingsproces? 
 

De leraren en schoolleiders uit de ontwikkelteams van Curriculum.nu hebben begin mei hun voorstellen gepresenteerd. Deze voorstellen beschrijven in negen leergebieden de kern van de kennis en vaardigheden die leerlingen moeten beheersen en leggen de basis voor de herziening van de kerndoelen en eindtermen voor het po en vo. 

In het artikel ‘Op naar een betekenisvol onderwijsprogramma’ vertellen Iris Eshel, rector van de Joodse Scholengemeenschap Maimonides in Amsterdam en Helma Twilt, docent economie op het Stedelijk Gymnasium in Breda, over hun ervaringen met de curriculumherziening op hun school.   

Op 7 mei is de laatste feedbackronde van Curriculum.nu van start gegaan waarin belanghebbenden en belangstellenden feedback kunnen geven op de conceptvoorstellen van de negen ontwikkelteams. Tot en met 11 augustus kan op de voorstellen feedback worden gegeven, zowel online of tijdens een van de consultatiebijeenkomsten.